Vi hälsar dig varmt välkommen till Indigoklubben´s årliga event med tillhörande årsmöte, fredagen den 19 Augusti-2022, kl. 13:00. Vi samlas på Kinnekulle Ring, (i utbildningssalen på vänster sida om banan, (se röd cirkel nedan), för att tillsammans med VD Torbjörn Forsell, ta del av banans historia, anläggningens status samt framtid och utveckling. Därefter gör vi en vandring i depån för att studera ett event som pågår för Svenska Apriliaklubben (MC).

Adress: Kinnekulle Ring, KinneKleva, 533 96 GÖTENE.
Vänligen se https://kinnekulle-ring.se/

Vi bjuder på kaffe/te och vatten på Kinnekulle Ring, men rekommenderar att Ni har ätit lunch innan Er ankomst. Lunchrestauranger finns både inne i Götene och utmed infarten till Götene, invid E20.
(Vänligen se bl.a. RASTA restaurang, Lundängsgatan 1, 533 91 Götene).

Därefter tar vi oss vidare i gemensam kolonn till Spikens Fiskehamn för ett kort stopp och sedan vidare till Läckö Slott och incheckning i VICTORIA HUSET.

Adressen är: Läckö slott, Kållands Ö, 531 99 LIDKÖPING.
Vänligen se https://www.lackoslott.se/victoriahuset/

Det finns 15 dubbelrum bokade så först till kvarn gäller. Vid stort intresse utöver tillgång på rum kommer närliggande boende på Kålland, resp. i Lidköping att försöka adderas till vår grupp. OBS Ej förhandsbokat i dagsläget.

Vi kommer att få en guidad visning på Läckö slott med dess sommarutställning, kl. 16:15.

Middagen serveras i Victoria husets restaurang, med start för gemensam drink, kl. 19:00

Kostnaden per rum är 1590.- respektive 1690.- / rum exkl.12 % moms. Frukost ingår i rumspriset.
Betalas på plats av varje deltagare.

Parkering finns anvisad ett stycke från hotellet och en vacker gångväg leder fram genom naturen till Victoria huset. P plats för handikappfordon finns utanför hotellets entré.

Glöm inte meddela i receptionen på hotellet, DITT REG.NR på Er Indigo bil så att Ni slipper få besvärande P böter av parkeringsbolaget.

Middagen som är en 3 rätters sådan, består bl.a. av fisk såsom löjrom och gös mm. Vänligen meddela oss om det finns eventuellt särskilda måltidsönskemål resp. om det finns allergier mm.

Kostnaden för middagen är 650.-/person samt för ett tillkommande dryckespaket för den som så önskar tillkommer 350:-/person. Moms tillkommer på samtliga priser, (12 resp. 25%). Betalas på plats av varje deltagare.

Lördag 20 Augusti -2022 serveras frukost kl. 07:30 (Victoriahuset).
Gemensam avfärd kl. 08:30 från Victoriahuset mot Lidköpings centrum, via Filsbäck till Råbäcks Mekaniska Museum på Kinnekulle. Efter en fika i naturen får vi kl. 10:00, en guidad visning i stenhuggeriet av Eric Juhlin och hans kollegor. Kostnaden för guidningen är 70.-/ person samt 55:-/ person för fika och smörgås. Debiteras Indigo klubben för senare fördelning på resp. person.

Därefter tar vi oss vidare i vackra Kinnekulle bygden för lunch på Hellekis kök och café, belägen vid Hellekis Säteri.

Lunchen börjar ca kl. 11:30. Omgivningarna kring säteriet är otroligt vackert och det kommer troligtvis också att finnas möjlighet för besök på de sommarutställningar som varit öppna under Juli månad. Lunchen består av valfri rätt bestående av kött, fisk eller fågel. Beställes på plats av var och en. Vänligen meddela oss om det finns eventuella allergier mm. Kostnaden för lunchen är 185.-/person. Kaffe ingår. Betalas på plats av varje deltagare.

Kl. 13:00 åker vi vidare genom gamla kalkstensbrottet, upp till Högklint och Kinnekulle gården för att där göra ett kort stopp för att beskåda utsikten och ev. ta en glass, mm. Kl. 13.25 tar vi oss fram genom kända ARN bygder, via Gössäter, Forshem, Årnäs, Björsäter, Lugnås och passerar sedan Mariestad på högerhand för att kort därefter svänga av höger emot Töreboda och Fredsberg.

Nästa stopp blir ca kl. 14.35, vid Hajstorps Slusscafe där vi intar en härlig eftermiddagsfika invid Göta kanal. Fikat betalas Indigoklubben för senare fördelning på resp. person.

Kl. 15:15 styr vi färden mot Knistad Herrgård, som ligger utanför Skövde. Särskild parkering finns anvisad för Indigoklubben. Det kommer även att finnas tillgång till vatten för ev. en snabbtvätt av bilarna efter att ha kört en kort sträcka på en dammig väg på Kinnekulle.

Incheckning på hotellet sker ca kl. 16:00.

För mer info om hotellet, vänligen se https://www.knistad.se
Adressen är: Knistad Herrgård, 541 92 SKÖVDE.

Kostnaden per person för rum och 3 rätters middag är 1395.-/ st. Frukost ingår i rumspriset. Tillkommer för ev. vinpaket 495:- / person. Betalas på plats av varje deltagare. Vänligen meddela oss om det finns eventuella allergier mm.

Årsmötet börjar kl. 18:00 och sker i högra flygeln´s nedre våning, benämnt STALLET. (högersida räknat från vägen Ni svängde av ifrån upp emot Herrgården) Konferenshyra ingår i rumskostnad.

Middagen börjar med gemensam drink, kl. 19:15 i huvudbyggnaden.

Söndag 21 Augusti-2022 serveras frukost kl. 08:00 (i Herrgården).
Gemensam avfärd kl. 09:00 från Knistad Herrgård mot Mölltorp och vidare mot Forsviks slussar. Ett kort stopp om ca 15 min i Forsvik, för att sedan styra emot Sveriges reservhuvudstad, Karlsborg.

Kl. 10.30 samlas vi vid sista husets entré, innan Fästningen.
Adress Befälsgatan 6B.

Här får vi under en guidad upplevelse vara med om en historisk äventyrstur i Karlsborgs fästning.
Kostnad: 3500.- för hela gruppen, som betalas av Indigo klubben för senare debitering på resp. person.

Slutligen, Kl. 12.30, beger vi oss till resans sista destination, Granviks Herrgård, för gemensam lunch, kl. 13:00 invid Vätterns strand. Kostnad 150:-/person betalas av var och en innan hemfärd.

Din anmälan önskar vi oss tillhanda senast 15 Juli-22.
Anmälan mailas med ifylld anmälningsblankett till kurt.tingdal@informleadership.se

Det är vår förhoppning att Ni alla skall trivas och ansluta till årets Indigo event och årsmöte.

Varmt välkomna.
Kurt Tingdal & Katarina Fellbrant