Om Indigo 3000
Specifikation
Längd | 430 cm |
Bredd | 176 cm |
Höjd | 112 cm |
Hjulbas | 252 cm |
Vikt |
1150 kg (ca) |
0-100 km/h: |
6,5 sek (ca) |
Toppfart
|
250 km/h (med hardtop) |
Motor |
Rak 6-cyl, 3 liter, 24 ventiler, |
Effekt |
204 Hk |
Vridmoment |
267 Nm |
Drivning |
Bakhjulsdrift |
Växellåda |
5-växlad manuell i aluminium, helt synkroniserad. |
Bromsar |
Hydrauliska med skivor runt om, ventilerade fram. |
Framvagn |
Dubbla länkarmar i aluminium med tvärliggande bladfjäder i komposit. |
Bakvagn: |
Multilink med subframe i aluminium och tvärliggande bladfjäder i komposit. |
Kaross |
Öppen 2-sitsig roadster i komposit. |
Miljöklass |
2 |
Intresseanmälan
För närvarande finns det endast 40 st Indigobilar totalt. Dessa byter mycket sällan ägare. Är du intresserad av att eventuellt köpa en bil när tillfälle ges går det bra att anmäla sig till vår databas. Personer ur denna kommer att informeras per e-post när en bil finns till salu, förutsatt att klubben får kännedom om försäljningen.
Exklusiv Indigobroschyr!
Denna broschyr går ej längre att köpa genom Lakritz då dom tagit slut. Indigoklubben har dock ett fåtal broschyrer kvar vilka går att köpa genom klubben till ett pris av 500:-/st.
Anmälan görs till:
Markel Andersson
Ärtvägen 6
811 62 SANDVIKEN
Sagt om Indigo 3000
Indigo 3000 ger trumhinnorna förnimmelser liknande de en D-Type Jaguar på Le Mans 1956. Aldrig har väl en Volvosexa sjungit så vackert
Indigo går igång med ett rytande som genast får mungiporna att åka upp på varje sportvagnsvän.
Att se en Indigo glida upp i backspegeln är en upplevelse. Bland annat tack vare bredden ser Indigon ut som den skulle vilja sluka den som råkat hamna före.
Indigo 3000 – en moder skönhet med klassiska linjer. Made in Åmål.
Med ett behagligt, nästan eggande och ”mulligt” motorljud under huven, rullar vi ut från Åmålsfabriken för att låta några mil dalsländska vägar få njuta något varken de eller så värst många andra vägar heller är bortskämda med.
En raket när rödljuset släcks!
Noll till hundra mäter vi till 6,6 sekunder. Det är en sekund sämre än BMW M3, so what?
En oförfalskad känsla av nostalgi.
Indigo andas sextiotal men med några rejäla nypor nittiotalsluft.
Att se en Indigo glida upp i backspegeln är en upplevelse. Bland annat tack vare bredden ser Indigon ut som den skulle vilja sluka den som råkat hamna före.
Mein lieber Schwede
The stand of newcomer Jösse radiated enthusiasm and excitement at the Amsterdam auto show.
Motorljud utåt: Tomgången och fullgasaccelerationen är värda att ges ut på CD.
Idag är bilen lika eftertraktad som vilken supersportbil som helst.
Indigo – bilen som är så svensk man nästan kan komma.
En bil vi svenskar kan vara riktigt stolta över.
Karavanen om sex bilar glider värdigt längs småvägarna i det nyutsprungna svenska landskapet.
Bilen ligger plant mot vägen även i de mer tajta kurvorna och det finns inte minsta spår av krängning.
Bilen känns alldeles utmärkt i chassit, tacka trösklar höga som Kinesiska muren för detta, och bilen känns som en stor Miata – fast med mera krut.
Tänk om bilen bara hade fått utvecklats några år till, då hade den blivit helt oslagbar.