Bengt har tillbringat yrkeslivet i truckbranschen som egen företagare.

Bengt hade en kompis som sålde dataprogram till ett företag som var mycket involverade i designen av Indigon och rekommenderade honom att titta närmre på denna skapelse. Bengt föll för designen och tyckte helt enkelt att bilen var ursnygg.
-Nu var beställningen ett faktum.

Första sommaren skulle semesterturen gå till Danmark via färja från Göteborg. Väl framme i Göteborg var uppståndelsen stor eftersom största lokala tidningen i staden samma dag hade ett helt uppslag om nya Indigon.

På hemvägen kom stora skyfallet och man letade förgäves efter nån bro att ta skydd under utan framgång. Det gick nu också upp för Bengt att cabben aldrig varit ur lådan och besättningen därmed hyfsat otränad i dess användning. Alla som nån gång satt upp en cabb på en Indigo vet hur många gånger man faktiskt kan vända nåt av rören fel men det kanske inte är något man vill förkovra sig i under ett pågående skyfall. Till slut kom den i alla fall upp och en genomblöt besättning kunde fortsätta resan hem.

Roligaste minnet av Indigon är som Bengt själv uttrycker det: Man fick ju skruva ihop det mesta av bilen själv och regelbundet dra åt skruvar som lossnat eller trillat av.

Bilen har idag gått 1550 mil under 23 år vilket blir 70-talet mil per år i snitt och bilen är regelbundet servad varje år – kanske lite överservad enligt Bengt?